Saturday, 16 May 2015

13 comments:

  1. yg tulis artikel lg bodoh...nmpk sgt kekurangan ilmu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat prihatin16 May 2015 at 12:58

      Ilmu bagaimana yg dikatakan kurang?

      Kalau sayangkan anjingpun, tak perlu sampai dipeluk sebegitu. Cukup diberi makan, jgn didera. Islam sudah menggariskan bagaimana berurusan dgn anjing ini. Tak pasti la pula jika Tuan/Cik Zarin dan Hani memegang mazhab Hanafi atau Maliki. Khilaf antara Mazhab ini adalah rahmat cuma tak perlu digunakan untuk menunjuk-nunjuk sehingga meeyebabkan perbalahan. sudah jelas majoriti/ amalan biasa rakyat Islam Malaysia menjaga sentuhan dgn anjing, tak perlu di provok dgn tindakan sebegini.

      Delete
    2. takguna you terangkan ,dia tu bukan tau apa

      Delete
    3. dah kau yang banyak ilmu, kenapa tak terangkan segala ilmu kau zarin??? Jangan nak memandai tuduh orang je...

      Delete
    4. =)) zarin mcm bagus je nk kata org bodoh . ini kat atas , sedara zarin agaknya . sebab tu dia melompat bila pendedahan nie berlaku.

      Delete
    5. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Ada seorg pencinta haiwan islam penyelamat & bela anjing pun tak melampau sgt. Dia pegang pun guna sarung tangan. Sayang bkn makna peluk2 sakan gitu. Kucing lainlah.. kesayangan nabi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek Kipas pun pakai sarung tangan.. kan??

      Delete
  3. Melayu skrg bro, semua nak diliberal kan.. kesian umat islam sekarang, pandai, tapi suka memandai-mandai, agama pun ble buat memain,,

    ReplyDelete
  4. PM kita pun tak marah...kau orang ja yang lebih...pooooorahhhhh bikin kepoh aja

    ReplyDelete
  5. pegang anjing bukan haram, cuma najis. dalam mazhab shafie, tidak ada keperluan untuk memegang sehingga memeluk anjing sebegitu rupa. jika menyayangi anjing, cukuplah dengan memberinya makan, tempat tinggal (berasingan dengan rumah tuan punya anjing, untuk memelihara dpd najis) dan tidak menyiksanya. apa perlunya memeluk begitu? hukum najis pula ialah najis mughollazoh (najis berat - jika basah). sedangkan untuk memegang najis manusiapun jijik, kenapa dengan bangga memegang najis yang levelnya najis berat? sudah tiadakah pemikiran normal untuk menilai mana patut dan mana tak patut?

    ReplyDelete
  6. dari jaga anjing bagus dia jaga peminta sedekah

    ReplyDelete
  7. PM kita memang baek.....tapi bangang...bini cium shah rukh khan pon tak pa.....dayus

    ReplyDelete

BLOG ANDA DISINI SANGAT SYOK

..